Skip to content

birds

Home arrow Forum
Forum VWG
Welkom, Gast
Inloggen of Registreren.    Wachtwoord kwijt?
kat jaagt op gierzwaluwen (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: kat jaagt op gierzwaluwen
kat jaagt op gierzwaluwen Geplaatst op 27/06/2011 22:43 Karma: 0  
Al jaren broedt er een gierzwaluw onder de dakrand van het huis achter ons. Dit jaar heeft een kat (dezelfde die de merelnesten met kuikens in onze tuin in stukken heeft gescheurd) de ingang ontdekt en probeert steeds de in- enm uitvliegende gierzwaluw met zijn poot te vangen. Door de plek van de opening zal dit niet meevallen, maar ik denk dat de jonge gierzwaluwen dit niet zullen overleven.
Merkwaardig, twee weken geleden heb ik vol ontzag gekeken naar een boomvalk die op gierzwaluwen aan het jagen was. Maar een kat die gierzwaluwen vangt kan ik alleen maar treurig vinden. De eigenaar zegt dat hij alles heeft gedaan door zijn kat een belletje om te binden. Tsja, is hier iets aan te doen?
Vul de code hier in   
Let op, hoewel geen forumcode en smiley knoppen worden weergegeven, kunnen ze nogwel gebruikt worden

Reply Quote
Re:kat jaagt op gierzwaluwen Geplaatst op 08/07/2011 22:34 Karma: 0  
Vanavond heeft de kat een gierzwaluw weten te vangen bij het uitvliegen uit de nestopening onder de dakpan. Het is te triest om te zien hoe de mooiste vogel van ons dorp door een huisdier wordt doodgemaakt.

Dirk
Vul de code hier in   
Let op, hoewel geen forumcode en smiley knoppen worden weergegeven, kunnen ze nogwel gebruikt worden

Reply Quote
Ga naar bovenkant Reageer